۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۳۴۵۱۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

سردار سلیمانی سربازی مومن و شجاع بود|نبرد با اسرائیل راحت‌ترین جنگ در دنیا

سردار سلیمانی سربازی مومن و شجاع بود|نبرد با اسرائیل راحت‌ترین جنگ در دنیا
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نبرد با اسرائیل راحت‌ترین جنگ در دنیا است، گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها ترسوترین سربازان را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته به مناسبت ایام فاطمیه در دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: برای رسیدن به زندگی مومنانه باید به رابطه متقابل بین ایمان و زندگی توجه داشت.

وی افزود: اینگونه نیست که انسان مدام ایمان خود را تقویت کند تا ایمان زندگی او را سامان دهد گاهی اوقات بستر زندگی مومنانه را می توان در اصلاح زندگی بدون ایمان و قبل از آن که انسان مومن شود فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه انسان نباید زندگی مبتنی بر ترس داشته باشد، ابراز کرد: انسان به دور از ترس و واهمه بلکه براساس عقلانیت و خلاقیت باید زندگی کند زیرا ترس انسان را ضعیف بار می آورد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیوه مدیریت جامعه و سبک زندگی مردم باید تغییر کند و ترس و واهمه به حداقل برسد تا تک تک افراد جامعه شجاع و بی باک زندگی کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از انسانها ترس خودشان را توجیه و تئوریزه می کنند، عنوان کرد: دین مانع توجیه و تئوریزه کردن ترس می شود؛ بسیاری از آیات و روایات بیان شده تا انسان ترس خود را توجیه نکند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: برای مثال خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان هایی که از جهاد می ترسند می فرماید: شما حتی در برج های مرتفع و محکم قرار بگیرید از لحظه فرا رسیدن مرگ در امان نیستید؛ انسان تنها باید از خداوند بترسد.

استاد حوزه علمیه افزود: پله اول شهادت طلبی آن است که انسان مساله مرگ را برای خودش حل کند، بسیاری از انسان ها تنها آرزوی شهادت دارند اما بعضی دیگر مانند سردار سلیمانی ملتمسانه از خداوند درخواست شهادت می کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید از ترس اجتناب داشته باشد، گفت: انسان اگر مساله مرگ را برای خودش حل کند شهادت طلب می شود و از خداوند درخواست شهادت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه انسان با داشتن زندگی شجاعانه می تواند از غفلت زدگی نجات پیدا کند، گفت: اگر ایران به خاطر ترس از آمریکا پاسخ جنایتش را نمی داد خداوند توسط همین آمریکا او را مورد هدف قارر می داد؛ اگر کسی سرباز ولایی و فداکار ولایت نباشد نوکر و ذلیل دشمن می شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: شهدا به شدت از نافرمانی خداوند می ترسیدند همین ترس آنان را عاشق حق تعالی کرده بود؛ سردار سلیمانی بسیار از خداوند می ترسید، طبق صریح روایات؛ اگر کسی از خداوند بترسد به اذن الهی همه از او می ترسند.

وی راحت ترین جنگ در دنیا را با اسرائیلی ها بیان کرد و گفت: این هیمنه هایی که امروز سربازان اسرائیلی به خود آویزان کردند همه از روی ترس است، آن زمانی که امام راحل فرمودند اولین ناو آمریکایی ها را دیدید بزنید ولی نزدند بعد از 30 سال متوجه شدیم که نقطه ضعف آمریکایی ها ناوهای آنان بود. انسان خداباور چون می داند قدرت در دست خداوند است تنها از حق تعالی می ترسد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات